Завдання 1. Опишіть алгоритм роботи викладача з навчальними ресурсами ІОС.
Праця викладача з навчальними ресурсами в ІОС будується за таким алгоритмом:
1. Аналіз результатів роботи з вивчення тематичних блоків студентами.
2. Визначення рівня засвоєння кожним студентом змісту навчального матеріалу з використання засобів ІКТ, які представлені в навчальному освітньому середовищі.
3. Вибір методики проведення навчальних занять з аналізом можливості використання інформаційних ресурсів.
4. Проведення порівняльного аналізу цілей і результатів вивчення студентами навчального матеріалу згідно з навчальною програмою відповідно до навчального плану.
5. Здійснення інтеграції навчальних матеріалів засобами ІКТ.
Виходячи з цього, впровадження ІОС дає можливість його використання в якості:
− засобу навчання;
− інструмента пізнання;
− засобу телекомунікації;
− засобу розвитку особистості;
− ефективного інструменту контролю та корекції результатів навчальної діяльності.
Завдання 2. Охарактеризуйте інформаційне суспільство, його цілі та вплив на інформатизацію освіти.
Інформаці́йне суспі́льство (англ. Information society) — теоретична концепція постіндустріального суспільства, історична фаза можливого еволюційного розвитку цивілізації, в якій інформація і знання продукуються в єдиному інформаційному просторі. Головними продуктами виробництва інформаційного суспільства мають стати інформація і знання. Характерними рисами теоретичного інформаційного суспільства, є:
· збільшення ролі інформації і знань в житті суспільства;
· зростання кількості людей, зайнятих інформаційними технологіями, комунікаціями і виробництвом інформаційних продуктів і послуг, зростання їх частки у валовому внутрішньому продукті;
· зростання інформатизації та ролі інформаційних технології в суспільних та господарських відносинах;
· створення глобального інформаційного простору, який забезпечує (а) ефективну інформаційну взаємодію людей, (б) їх доступ до світових інформаційних ресурсів і (в) задоволення їхніх потреб щодо інформаційних продуктів і послуг.
Особливо значну роль грає інформатизація в галузі освіти. Її інформатизація є ключовою умовою підготовки фахівців, здатних орієнтуватися в навколишньому світі. У сфері цієї діяльності зазнають смисловою наповнення базові завдання освіти. Інформатизація освіти — процес, в якому політичні, соціально-економічні, технологічні і правові механізми тісно зв'язані на основі широкого застосування ЕОМ, засобів, систем колективного і особистого зв'язку.
Завдання 3. Наведіть характеристику центрального комунікаційного вузла вашого навчального закладу.
Є два типи доступу до інформаційно-освітнього порталу:
o гостьовий – доступ на інформаційно-освітній портал без ідентифікації користувача (без введення логіна і пароля);
o авторизований – доступ на інформаційно-освітній портал із введенням логіна і пароля.
Структура інформаційно-освітнього порталу включає такі розділи:
Загальні відомості:
o абітурієнту;
o програми;
o електронні навчально-методичні комплекси;
o програмно-педагогічні засоби;
o рейтинг членів кафедри;
o електронна газета.
Інформація про кафедру:
· наукові працівники;
· матеріально-технічна база;
· планування роботи;
· фотогалерея;
· сторінка профспілкового бюро;
· плани та матеріали виховної та позаурочної роботи.
Діяльність кафедри:
· тематика та матеріали виступів, доповідей та методичних
семінарів;
· участь у всеукраїнських та міжнародних конкурсах;
· співпраця з вітчизняними навчальними закладами;
· співпраця з зарубіжними навчальними закладами;
· відкриті заняття викладачів кафедри;
· видавнича діяльність.
Навчальна робота:
· впровадження Болонської декларації в навчальний процес;
· державна атестація освітньо-кваліфікаційних працівників;
· підготовка до екзаменів;
· дипломні і курсові роботи;
· практика з інформаційних технологій;
· курсове навчання з робітничих професій.
Наукова робота:
· напрями та матеріали науково-дослідної роботи;
· підготовка науково-педагогічних працівників;
· науково-дослідна тема кафедри;
· експериментальна робота кафедри;
· Інтел-проекти за програмою «Навчання для майбутнього»;
· підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
· педагогічна практика студентів освітньо-кваліфікаційного
рівня «спеціаліст»;
· науково-педагогічна практика студентів освітньо-
кваліфікаційного рівня «магістр».
Центральне місце на Веб-сторінці інформаційно-освітнього
порталу відведене для розміщення наступних матеріалів:
o законодавчі акти щодо вивчення ІКТ;
o оголошення;
o новини кафедри.
Двохсторонній зв’язок здійснюється за допомогою електронної
пошти, Skype та блогу.
Обов’язковою умовою функціонування порталу є розробка та
використання єдиної системи навігації в цьому просторі.
Інформаційно-освітній портал кафедри інноваційних та
інформаційних технологій в освіті ВДПУ імені Михайла Коцюбинського
дозволяє:
o створити єдиний портал кафедри;
o об’єднує всі електронні освітні ресурси в межах єдиного
порталу;
o організувати каталог Інтернет-ресурсів;
o структурувати і систематизувати навчальну, наукову, виховну
інформацію;
o адаптувати всю необхідну інформацію до вимог ВНЗ.
Завдання 4. Опишіть зміст та технологію використання Єдиного інформаційного освітнього простору Вашого навчального закладу.
У Вінницькому державному педагогічному університеті імені Михайла Коцюбинського в результаті топологічного розвитку мережа досягла певної технічної межі. Так, від однієї ланки до іншої в окремих локальних групах містяться 2-3 комутатори. Інформаційні ресурси нашої корпоративної мережі представлені сервером Інтранет (WWW, телеконференції), бібліотечним сервером, сервером електронної пошти, файловим сервером і сервером віддаленого доступу.
Завдання 5. Опишіть здійснення дистанційного навчання за однією з обраних моделей змішаного навчання. Обґрунтувати свій вибір.
Навчання здійснюється за схемою:
ДН → очна сесія → самостійне вивчення на основі інформаційно-телекомунікаційних технологій (ІКТ)
− ДН (формування базових знань під час вивчення теоретичного матеріалу);
− очна сесія (детальний розгляд теми, обговорення та дискусія з даної теми);
− самостійне вивчення (виконання завдань на базі вивченого навчального матеріалу, спілкування засобами ІКТ).
За даною моделлю організовується як самостійна робота учнів (студентів) так і аудиторне навчання, на якому викладач може пояснити всі незрозумілі моменти та підчас, наприклад, дискусій відбувається більше розуміння матеріалу, та корекція знань.
Завдання 6. Складіть алгоритм створення документа в середовищі Веб 2.0, який використовується в навчальному процесі ВНЗ.
Он-лайн офіси: Документи Google(https://docs.google.com), Toffix.Ru(http://toffix.ru), Feng Office (http://www.fengoffice.com)
|
Користувачі можуть створювати та зберігати електронні документи в Інтернеті. Документ одночасно можуть переглядати та редагувати кілька користувачів, для яких встановлені відповідні дозволи автором документа
|
Принцип створення документа аналогічний до текстового редактора Word.
Завдання 7. Наведіть приклад використання m-learning в навчальному процесі ВНЗ та опишіть відповідну педагогічну технологію.
Середовище дозволяє студентам і викладачам здійснювати спільну роботу в будь-який час незалежно від місця їхнього находження, застосовуючи ефективні засоби навчання. В цьому навчанні використовуються презентації у вигляді слайдів, відеозаписи лекцій, використовуються електронні навчальні модулі, довідникові матеріали, електронні підручники (посібники), доступ та використання електронних бібліотек. Колектив ЛДУ БЖД постійно розширює спектр освітніх послуг, намагається зробити навчання більш доступним, працює над вдосконаленням свого інформаційного освітнього середовища, використовуючи мобільні пристрої: «Кишеньковий персональний комп’ютер (КПК)», смартфони, мобільні телефони, розробляє та впроваджує дистанційне навчання, консультування та ін.
Також на мобільних телефонах, планшетах та ін.. можна використовувати калькулятори, періодичні таблиці, підручники, словники, тощо.
Завдання 8.
План проведення вебінару
Коли всі зібралися і ви переконалися, що аудиторія вас бачить і чує, можете приступати до проведення вебінару. Зрозуміло, для початку варто привітати слухачів і представитися. Зазвичай цей блок займає не більше двох-трьох хвилин, після чого ви можете детальніше розповісти про себе.
Історія тьютера
Далі, щоб підігріти інтерес слухачів, викладач може розповісти цікаві факти з свого життя. Звичайно, не варто озвучувати повну біографію, а тільки ті дані, які підтверджують вашу компетенцію заявленої теми вебінару. Потрібно постаратися зробити історію більш емоційною, розбавляючи факти інформацією, яка не залишить нікого байдужим. А головне, допоможе слухачам долучитися до сказаного і поставити себе на ваше місце. Це дуже важливо з психологічної точки зору, адже несвідомо люди починають відчувати прихильність до тьютору.
Програма вебінару
Коротко уявіть програму, щоб нагадати її тим, хто встиг призабути і просто налаштувати аудиторію на робочий лад. Ви перераховуєте ті пункти, які писали на сторінці вебінару, пояснюючи, що конкретно буде розглядатися по кожному з них. Можна акцентувати увагу на окремих частинах вебінару, які позитивно вплинуть на мотивацію слухачів.

Мотивувати аудиторію
Але найголовніше, що буде підтримувати в людях інтерес до кінця вебінару – це нові можливості. Покажіть слухачам, чого вони зможуть досягти, які питання з легкістю вирішити і головне – барвисто опишіть перспективи, які відкриваються в результаті. Найкраще підкріпити факти інфографікою та відеоматеріалами. Весь подальший час аудиторія буде уважно ловити кожне ваше слово.
Основна частина

Після цього можна приступати до основної частини вебінару. Бажано відразу почати з головних, найбільш цікавих питань, це дозволить зміцнити упевненість слухачів у тому, що вони прийшли саме туди, куди потрібно. Намагайтесь дотримуватися чіткої послідовності у поданні інформації, щоб надалі уникнути плутанини. По ходу онлайн-семінару потрібно подавати максимум корисної теоретичної і практичної інформації. Не варто забувати про опитування, діалог зі слухачами, обговорення різних завдань – все це допоможе зробити вебінар більш інтерактивним.
Висновки та питання
В самому кінці потрібно підвести підсумок всьому сказаному і зробити відповідні висновки. Також, варто виділити час на запитання слухачів, які накопичилися по ходу вебінару. Важливо не розгубитися і відповідати впевнено. Якщо ви не можете дати точної відповіді, то все одно не мовчіть, відповідайте, але з застереженням, що інформація не перевірена. Таким чином, ви підтримуєте репутацію професіонала і не уникаєте відповіді.
Навчати – означає удвічі вчитися

Проведення вебінарів, та й викладання в принципі, вимагає особливої підготовки і роботи над собою. Вміння тримати себе в руках, не показувати хвилювання, подавати матеріал з правильною структурою і емоційним навантаженням – все це важливі навички, які необхідно освоїти. Але разом з тим, це цікавий процес, який дозволяє не тільки навчати, але і розвиватися самому. І з кожним наступним вебінаром ви будете помічати, як змінюється ваше сприйняття того, що відбувається, з'являється впевненість у собі та вміння структурно підходити до розгляду будь-якої інформації.
Немає коментарів:
Дописати коментар